Emilia Martinez-Brawley

Emilia Martinez-Brawley Correo
Universidad de Arizona, Estados Unidos

Emilia E. Martinez-Brawley, John F. Roatch Distinguished Professor, Arizona State University

Emilia E. Martinez-Brawley, Ed.D. ACSW, is the John F. Roatch Distinguished Professor and Professor of Social Work at Arizona State University. She was Dean of the School of Social Work, at Arizona State and Professor of Social Welfare at Penn State University in PA. She has been in Australia a number of times as a visiting academic and lecturer in Western Australia, New South Wales and Brisbane. She continues to focus her work on the global landscape, including the changes in rural communities. She lives in Scottsdale, AZ and teaches in Tucson, AZ, at the more “rural” campus of the University and yearly in Spain.

Emilia E. Martínez-Brawley, Ed.D., ACSW es Catedrática Distinguida en la Universidad del Estado de Arizona, Escuela de Trabajo Social, Facultad de Ciencias Publicas. Ella fue Decana de Trabajo Social entre 1992 y 1998. Fue también Catedrática en Penn State University y La Salle College en Pensilvania. Fue profesora de Fulbright en Australia, Israel, España y el Reino Unido. Su trabajo se enfoca en comunidades rurales desde el punto de vista global, en diferencias de pensar y poblaciones minoritarias, en inmigrantes y en filosofías de investigación y práctica en el trabajo social.